Навіщо варто стежити за тиском у шинах і як це правильно робити

Безпека та надійність їзди на мотоциклі залежать не тільки від використання шолома, захисного екіпірування та дотримання швидкісного режиму. Водіння мотоцикла пов'язане з безліччю моментів, які потрібно враховувати. Один із таких аспектів — це тиск усередині мотошини. Цей параметр впливає на:
- якість та маневреність управління;
- зчеплення коліс із дорогою;
- обсяг палива, що витрачається;
- площа контакту шини із дорожнім покриттям;
- навантаження на підвіску;
- ступінь зносу шин;
- динаміку руху мотоцикла.
Ігнорування рівня тиску в мотоциклетних шинах може призвести до небажаних наслідків. В цій статті розглянемо докладніше, як правильно регулювати цей показник.
Чому варто стежити за тиском у шинах мотоцикла
Підтримка оптимального тиску у шинах відіграє ключову роль з кількох причин. По-перше, це сприяє збільшенню терміну служби гуми, зберігаючи її у хорошому стані на тривалий час. По-друге, правильний тиск забезпечує захист підвіски мотоцикла: зайве накачування шин може викликати сильні вібрації, що негативно впливають на підвіску і комфорт під час поїздки. Крім того, підтримання оптимального тиску сприяє економії палива та забезпечує надійне керування, контроль та зниження ризику аварій.
Тиск у холодних шинах
З правильним використанням холодної моторезини немає нічого складного: потрібно дотримуватися значень тиску в шинах, що рекомендуються виробником. Точні показники залежать від моделі мотоцикла та його навантаження, але зазвичай становлять: 2,0-2,5 атм – для передніх шин та 2,2-2,9 атм – для задніх. Якщо на мотоциклі їде ще одна людина, рекомендується збільшити тиск у шинах на 0,2 атм.
Також варто врахувати, що в міських умовах заднє колесо прогрівається швидше за переднє, що є нормальним. Для компенсації цієї різниці слід накачати передню шину на 0,1-0,05 атм більше, ніж задню, в холодному стані. Таким чином, після прогрівання тиск в обох шинах буде збалансовано. Це забезпечить оптимальний тиск та покращить стійкість на дорозі, а також зменшить знос шин.
Яким має бути тиск у гарячих шинах
Якщо шина рухалася, повітря в ній нагрівалося, що призводило до підвищення тиску. Правильне накачування залежить від кількох чинників. Якщо встановити дві однакові шини на два однакові мотоцикли, то після півторагодинної поїздки в обох мотоциклістів тиск, швидше за все, відрізнятиметься. Це пов'язано з тим, що температура гуми залежить від стилю водіння, погодних умов, температури асфальту і складу гумової суміші. Саме тому важливо враховувати тиск у гарячих шинах та підбирати його індивідуально для досягнення оптимальних характеристик.
Якщо гума недостатньо накачана навіть після прогріву, це може призвести до проблем з підвіскою та керованістю транспортним засобом. Щоб визначити оптимальний тиск, виконайте кілька кроків:
- Накачайте обидві шини до середнього тиску перед виїздом: 2,0 атм – для задньої та 2,3 атм – для передньої.
- Після деякого часу руху знайомими трасами повторно виміряйте тиск.
- Порівняйте показники з рекомендаціями виробника. Якщо вони значно вищі, зменшіть тиск, якщо нижче – підкачайте.
- При їзді холодною дорогою можливий деякий дискомфорт протягом перших хвилин, оскільки шини адаптуються до нового тиску. За кілька кілометрів ви відчуєте, що повернулися до комфортного водіння.
Крім того, важливо враховувати рекомендовані індекси швидкості для шин. На спортивних мотоциклах не слід використовувати шини з низьким швидкісним індексом, адже вони можуть не відповідати характеристикам мотоцикла.
Бажаєте придбати крутий байк, екіпірування, мотоаксесуари до колес та інші елементи? У нашому інтернет-магазині широкий вибір транспортних засобів та додаткових деталей до них як для досвідчених мотоциклістів, так і для новачків. Ми допоможемо кожному підібрати все, що потрібно з урахуванням індивідуальних потреб.
Залишити коментар