Кофри
Тонкощі вибору кофрів для байка
Тим, хто проводить більшу частину часу за кермом байка, а тим більше мандрує ним, не обійтися без тюнінгу свого двоколісного транспорту. Щоб перевозити з собою певну кількість речей, можна використовувати і рюкзак, але зручніше застосовувати кофри на мотоцикл – це своєрідний аналог багажника, що допомагає розвантажити вашу спину та взяти все необхідне для подорожі. Крім того, матеріал, який використовується у виробництві, чудово захищає вміст від дощу.
Великий плюс таких пристроїв полягає і в тому, що можна швидко відстебнути багажне відділення, взяти його з собою за потреби. Цьому сприяють кріплення – вони бувають двоскладові чи швидкознімні. Другі здаються менш надійними, але на практиці добре утримують вантаж під час руху, не змушують за нього переживати.
Кофри на мотоцикл можна класифікувати так:
- задні;
- бічні;
- на бак;
- "батони";
- турингові.
Щодо матеріалів, то тут застосовуються окремі варіанти або їх комбінації. Найчастіше віддається перевага текстилю, пластику, шкірі, які доповнюються алюмінієвими вставками для міцності. Існують і виключно металеві, але вони відрізняються великою вагою. Найбільш довговічними вважаються шкіряні вироби, а найнижчою ціною мають текстильні.
Перш ніж купити мотофори, варто запам'ятати одне правило. Спочатку ви вибираєте сам байк, потім вивчаєте його габарити та особливості типів кріплення, потім переходите до пошуку сумок.
Задні та бічні кофри
Найбільш поширеним варіантом завжди вважається саме задній кофр. Він встановлюється за сидінням водія, не тільки служить для перевезення корисних речей, але і є своєрідною спинкою для пасажира. Досягти цього можна за рахунок кріплення спеціальної додаткової подушки. Нерідко додають сюди стоп-сигнали, світловідбивачі, щоб допомогти іншим учасникам дорожнього руху помітити вас під час вечірніх поїздок.
Такі кофри виготовляють як краплі, скрині, сумки. Вони дуже місткі, але впливають на аеродинаміку в русі, можуть з'їдати частину швидкісних можливостей, що для деяких мотобайкерів є критичним показником. Якщо ви цінуєте більше зручність, ніж високу швидкість, вибирайте саме такі пристрої.
Що стосується бічних, то ці кофри для мотоцикла кріпляться зліва та праворуч від сидіння, відрізняються великою місткістю, ідеально підходять для тих випадків, коли ви збираєтесь у подорож. За рахунок свого розміру не тільки готові до підвищеного завантаження речами, а й є додатковими дугами безпеки. Якщо мотоцикліст падає на бік, така сумка не дає щільно притискати водія до дороги. Є й мінус: деякі моделі дуже перекривають задній амортизатор.
Не варто забувати про термозахист для бічних сумок. Тут відбувається контакт із частинами байка, що мають властивість нагріватися (якщо спеціальних вставок немає, то псування та деформація не виключені).
Турингові кофри, для бака та «батони»
Наступними у списку йдуть так звані «батони». Вони маленькі, мають довгасту форму, зазвичай кріпляться на вилку або крило, а також можуть бути пристебнуті до сумки. Ідеальний варіант, коли потрібно покласти щось невелике, але при цьому значно збільшують габарити мотоцикла, що варто віднести до мінусів.
Чималою популярністю користуються кофри для мотоцикла, що закріплюються на бак. Вони відрізняються компактністю, є оптимальним варіантом, коли йдеться про зберігання гаджетів, документів. Нерідко комплектуються кишеньками із прозорими вставками, куди можна помістити навігатор.
Якщо ви затятий мандрівник, то турингова система сумок буде якраз. Вона багатоскладова, вміщує великі обсяги, є додатковим захистом від дощу, а якщо буде потрібно, то трансформується на похідний рюкзак. Це дуже місткий та специфічний кофр для мотоцикла.
Як кріплять кофри
Далі варто придивитися до типів кріплення. Бічні моделі зазвичай оснащені системою під назвою Monkey, яку застосовують для встановлення мото-кофр на байки середньої та підвищеної кубатури. Відмінність – гранична надійність, яка досягається за рахунок використання якісних матеріалів. Завдяки цьому можна перевозити в одному відділенні до 10 кілограмів вантажу. Також зустрічаються кріплення знімного формату та моделі, де фіксація відбувається за допомогою ременів, пропущених під сидінням.
Задні кофри на мото в основному кріпляться до транспорту через спеціальні майданчики на багажнику. Використовуються системи Monkey або Monolock. Якщо це текстильний варіант, він закріплюється з використанням ременів.
Ті пристрої, які розміщують на баку, зазвичай стикуються з поверхнею надпотужними магнітними елементами. Що стосується «батонів», то їх теж фіксують за допомогою ременів із пряжками.
Перед покупкою кофр
Насамперед зупинитися на якомусь конкретному варіанті, ще раз зверніть увагу на кріплення. Якщо ви хочете купити кофри на мотоцикл і потім їх знімати, краще брати моделі з жорсткою фіксацією. Тут сумка відстібається, вона може використовуватися окремо, а база завжди залишається на байку.
Не забувайте про корисний обсяг: його максимальний показник досягається у прямокутних випадках. Якщо хочете максимально захистити свій вантаж, беріть моделі з металевими вставками. Слідом за ними за рівнем безпеки для речей ідуть пластикові. Шукаєте найкраще співвідношення ціна/вага/ємність? Тоді купуйте вироби із текстилю.
Перед тим, як купити кофр для мотоцикла, потрібно звернути увагу на його дизайн. Добре, коли річ містка, але погано, якщо вона не гармоніюватиме з вашим байком і стилем, - найкраще виглядають варіанти, виконані зі шкіри вручну. Вони обійдуться недешево, але прослужать довго.