Моточерепаха
Найнадійніший захист для мотоцикліста: докладніше про моточерах і тонкощі її вибору
Яким би досвідченим водієм мотоцикла ви не були, а від спірних ситуацій на дорогах, коли інші учасники руху поводяться не дуже акуратно, ніхто не застрахований. Байк - це завжди ризик і, щоб мотоцикліст відчував себе в безпеці, найкраще кататися зі спеціальним захистом. Для корпусу нею слугує моточерепаха.
Подібна назва більш ніж виправдана, адже цей тип екіпірування закриває всі важливі частини верхньої половини тулуба спереду, ззаду, збоку та знижує шанси серйозних травм. Найчастіше все обходиться парою ударів і легким переляком. Вона покриває:
- спину;
- груди;
- плечі;
- передпліччя;
- поперек;
- ребра;
- лікті.
Моточерепаха носиться як нижній шар під толстовки, куртки чи джерсі.
Будова та матеріали
Якщо говорити про будову мотоциклетної черепахи, то сюди входить ряд елементів, пов'язаних з додатковими посиленнями для підвищення рівня безпеки. Комбінування відбувається за допомогою бази із тканини або міцних ременів. Основа нагадує компресійний рашгард. У конструкцію додають накладки на передпліччя та плечі, щільні полімерні вставки для грудей та спини, компоненти захисту для шиї та ключиць. Плюс, якщо в нижній задній частині також є протектор для куприка.
Основа виготовляється з матеріалів з додаванням натуральних ниток, що гарантує високу міцність, довговічність, гігроскопічність. Цей шар може додатково зігрівати, але не заважає тілу «дихати» і не призводить до перегріву. В окремих варіантах моточерепаха доповнюється ременями кріплення у ключових місцях, щоб міцніше фіксувати захисні вставки. Це також допомагає підганяти річ під свій розмір. Для комфортної та тривалої їзди існують моделі, де додають теплий пояс, що фіксує поперек та зігріває його. Ідеально для холодної пори року.
Основною ж запорукою безпеки тут є протектори. Це ті самі вставки, які виробляють із полімерів. Зазвичай це пластик, що знизу доповнюється м'яким «дихаючим» прошарком. Між ними часто розміщуються матеріали, які додатково гасять удари. Що стосується складу пластини, то вона відмінно витримує основне навантаження при аваріях у вигляді ковзання по камінню або асфальту.
Поділ за видами
Перш ніж купити моточеропаху, необхідно знати про неї ще кілька речей. Наприклад те, що цей тип захисту ділиться на кросові та шосейні. Вони відрізняються за орієнтованістю на шкоду, що завдається при падінні, а також вазі, кількості протекторів та їх розміру.
Якщо ви справжній гонщик і віддаєте перевагу змаганням на швидких, легких байках по бездоріжжю, то черепаха має бути кросовою – вона спрямована на точкові удари. Тут вибір робиться на користь легкості і деякі зовсім відмовляються від повного охоплення корпусу на користь жилетів. У такому разі налокітники та наплічники підбираються окремо або зовсім відкидаються убік. Щитки тут легші, але ширші і спрямовані на те, щоб уберегти від камінців, гострих гілок. Компоненти з'єднані мінімальною кількістю тканин і стрічок, тому що екіпірування надівається поверх джерсі.
Для любителів швидкої їзди містом та трасами за ним ідеально підійде шосейна модель. Тут черепаха мотозахисту більша, щільна, важка і доповнюється елементами для розподілу навантаження, її гасіння. Вона закриває всі критично важливі органи та суглоби, наголошує на ковзанні при падінні.
На що ще звертати увагу
Моточерепаху купити в Києві не складе труднощів, але потрібно враховувати тонкощі підбору за розміром та рекомендації з урахуванням байка, стилю їзди. Насамперед потурбуйтеся, щоб такий панцир сидів щільно, але не стискав дуже сильно, інакше їздити буде дуже незручно. Якщо щось бовтатиметься, то елемент просто з'їде убік і перестане виконувати свою захисну функцію.
Не варто забувати про загальні рекомендації:
- приділяйте достатньо уваги якості вентиляції, інакше отримаєте тепловий удар;
- віддавайте перевагу рішенням з монолітним панциром у передній частині;
- фанатам спортивних байків краще вибирати варіант із розміщенням захисних компонентів уздовж куприка і звертати увагу на довжину – при прорахунку щиток упиратиметься в сидіння.
Ну і головне правило: не заощаджуйте при покупці надмірно, навіть якщо берете моточерепаху для проформи і катаєтеся не так часто. Дешевий пластик і погані фіксатори призводять до того, що елементи зміщуються, розсипаються під ударами або тертям і, навпаки, стають причинами серйозніших травм.
Що стосується питання покупки та вибору з гідного асортименту, де можна підібрати оптимальну модель за незначними параметрами, то тут порадувати може сайт MOTODOM. На Вас чекають товари від Fox, EVS, Icon та їм подібних за дуже привабливою ціною з доставкою в будь-яку точку країни.