Покупка б/в мотоцикла — це завжди трохи ризик. Навіть якщо ви купуєте мотоцикл з пробігом в офіційного дилера, наприклад, той, який був зданий у трейд-ін попереднім власником, сюрпризи можуть чекати вас на кожному кроці. Саме тому аналіз та ретельний огляд вживаного байка варто робити максимально уважно. На що звернути увагу, тобто про ключові характеристики та нюанси ми розповімо далі у статті.

Важливо пам'ятати, що це загальна інформація, тому рекомендується вивчити тематичні форуми та спільноти, присвячені цікавій для вас моделі мотоцикла, а також можна порівняти кілька варіантів, щоб підібрати найкращий саме для вас. На таких ресурсах ви зможете дізнатися про типові проблеми та отримати сервісний мануал. Навіть якщо володіти загальними знаннями про головні моменти вибору б/в мотоциклів, ризик купівлі проблемного транспортного засобу значно знижується. У цій статті ми розповімо, як купувати уживаний мотоцикл і що важливо врахувати під час виборів.

Перевірте VIN-код для своєї безпеки

Куди дивитися при покупці мотоцикла — часте питання тих, хто купує вживаний байк вперше. Головне, що потрібно зробити — порівняти номер VIN, написаний у його документації, з тим, що вигравіровано на верхній частині рами. Якщо номер не співпадає із зазначеним у техпаспорті або відсутній зовсім, це серйозна нагода замислитися над тим, щоб відмовитися від угоди.

Купівля мотоцикла з невідповідним чи відсутнім VIN-номером може призвести до неприємних наслідків, включаючи проблеми з правоохоронними органами та навіть конфіскацію мотоцикла. Такий транспортний засіб може бути оголошено вкраденим.

Визначте пробіг мотоцикла

Важливо звертати увагу на непрямі ознаки, які можуть вказати на великий пробіг, і порівняти його з тим значенням, яке вказав продавець. Серед основних "симптомів" величезного пробігу варто відзначити:

  • продавлене сидіння з потрісканою оббивкою;
  • знос гумових накладок на педалях заднього гальма, лапці КП та підніжці;
  • знос гальмівних дисків.

Варто пам'ятати, що великий пробіг не завжди є проблемою, якщо мотоцикл акуратно використовували та він не потрапляв у ДТП. Однак ці ознаки можуть бути вказівкою на загальний стан транспортного засобу та довіру до продавця. Саме тому при покупці варто звертати увагу на такі моменти — можливо, вони допоможуть виявити серйозніші проблеми.

Перевірте функціональність двигуна

Важливою порадою про те, як купити б/в мотоцикл, є рекомендація ретельно перевірити двигун. Він має бути швидким навіть за низьких температур. Також хороший двигун повинен мати плавний, без вібрацій та зайвих шумів звук, а також не повинно бути витоку олії.

Варто зазначити, що поява синього або чорного диму з вихлопної труби, а також "стрілянина" є ознаками несправності.

Оцініть стан покришок


При правильному зберіганні моторезина має термін придатності близько трьох років. Дату випуску можна легко дізнатися, звернувши увагу на останні чотири цифри на боці покришки. 

Крім терміну придатності, необхідно оцінити їхнє зношування. Наприклад, м'яка може стати непридатною для використання після 5 000 км пробігу. Крім того, під час перевірки слід звернути увагу на форму профілю, відсутність тріщин, порізів та ознак попередніх ремонтів.

Огляньте зовнішній вигляд рами

Фахівці не рекомендують купувати транспортний засіб, який зазнав серйозних пошкоджень. Іноді сліди ремонту можуть бути замасковані, але вони проявляються все одно. Ось що можна зробити, щоб виявити такі пошкодження: сісти на мотоцикл, натиснути на гальмо і сильно штовхати його вперед-назад. Якщо чути стукіт у районі переднього колеса, це може свідчити про пошкодження корпусу транспортного засобу. Досвідчені мотоциклісти радять бути обережними під час розгляду таких мотоциклів.

Перевірте, чи не потрапляв мотоцикл в аварії

Купуючи транспортний засіб необхідно ретельно оглянути такі деталі, як ручки перемикачів, педаль гальма, важіль перемикання передач, дзеркала і підніжки. Якщо якась із них зламана чи замінена, це може бути ознакою аварії. Однак варто розуміти, що такі пошкодження часто є наслідком падіння недбало припаркованого мотоцикла.

Перевірка зчеплення

Перевірити стан зчеплення легко. Для цього потрібно провести тест-драйв. Під час нього потрібно проїхати на мотоциклі, по черзі перемикаючи передачі на вищі. Після закріплення кожної з них слід трохи збільшити оберти та записати час. Якщо зі збільшенням оборотів швидкість не змінюється, це може вказувати на прослизання зчеплення.

Огляд підвіски

Для перевірки роботи підвіски необхідно сісти на сидіння мотоцикла і трохи похитати його вгору-вниз. Цей процес дозволяє переконатися в герметичності амортизаторів. Хід підвіски повинен бути плавним, а після перевірки не повинно бути витоку масла на пір'ї вилки або пружинах заднього амортизатора.

Далі слід проїхати невелику відстань, уважно слухаючи роботу обох підвісок. Вони повинні функціонувати безшумно, без стуків, скрипів чи різких рухів, не викликаючи підняття передньої частини мотоцикла.

Крім того, при покупці обов'язково переконайтеся, що на всіх його частинах та елементах немає корозії, оскільки такий транспортний засіб швидко зноситься і буде потрібен серйозний ремонт. Також важливо розпитати продавця про те, чи була заміна деталей мотоцикла та чи є неоригінальні серед них. Це допоможе зважити всі "за" та "проти", та оцінити ризик.

Крім цього, постарайтеся уточнити умови та особливості експлуатації мотоцикла, щоб розуміти, наскільки акуратно та дбайливо ним користувалися і як це позначилося на його стані.