Наколінники
Мото наколінники: які бувають, як правильно вибрати
Наколінники — один з обов’язкових предметів в екіпіруванні мотоцикліста. Призначені для захисту колін від забоїв, переломів, розтягів та інших травм. Запобігає подряпинам через контакт із твердими предметами, які відскакують від коліс байку. Мото наколінники щільно фіксують на суглобі. У результаті коліно зберігає повну рухливість, але при цьому не виходить за звичну для нього площину.
Виріб закріплюють за допомогою ремінців. Моделі відрізняються за їхньою кількістю. Найзручнішими та міцними вважаються наколінники для мото з чотирма ремінцями. При цьому нижні застібають так, щоб колінний м’яз знаходився між ними. Закріплюючи верхню пару, варто стежити, щоб нижня лямка не була під згином, а верхня застібалась якнайвище. Тоді наколінники забезпечать повну рухливість суглобу.
Які є різновиди
За складом усі наколінники для мото схожі між собою. Дорогі мають міцну раму з шарнірами, добре фіксують коліно так, що будь-які розтяги чи травми стають практично неможливими. Вісь згину така сама, як і в суглобу. Дешеві наколінники іноді робляться без рами. Але шарнір має бути на кожній моделі, незалежно від виробника та вартості. Усі наколінники для мотоцикла поділяються на три типи: шарнірні, класичні та професійні. Розглянемо особливості кожного виду.
Шарнірні
Забезпечують дуже високий, максимально якісний рівень захисту. Відрізняються рухливою конструкцією. Захищають частини колін завдяки тому, що мають поглиблену чашку. Такі наколінники привертають увагу міцними панелями, виготовленими з пластику, стійкого до будь-яких ударів. Дискомфорту під час носіння не виникає, адже панелі розміщені на м’яких підкладках.
Шарнірні наколінники добре та надійно фіксуються, тому що мають регульовані ремінці на липучках. Такі моделі дуже ефективні, коли потрібен захист зв’язок від навантажень. Але вони не запобігають травмам через сильні скручування. Дуже зручно носяться, не обмежують рухів під час їзди або ходьби.
Шарнірні наколінники здебільшого купують професійні спортсмени. Подобаються такі моделі й новачкам. Щоправда, їх найкраще носити під час прогулянкових заїздів або подорожей. Для перегонів потрібен ефективний захист, адже на високих швидкостях трапляються жорсткіші, небезпечні падіння.
Класичні
Їх називають також безшарнірними. Зазвичай являють собою дві жорсткі панелі на м’якій підкладці. Дуже прості за конструкцією, недорогі, тому їх зазвичай обирають початківці та любителі. Рівень захисту низький, безшарнірні наколінники запобігають лише появі подряпин, синців або травм від легких ударів. Це гарний варіант для мопеда, який їздить на невеликій швидкості.
Продаються в парі, без поділу на правий чи лівий. Фіксуються на нозі за допомогою лямок. Вони зроблені з еластичного матеріалу, закріплюються липучками. Універсальні, підходять для будь-якого користувача. Їх також зручно носити під штани (легкі літні, міцні демісезонні чи навіть зимові).
Професійні
Такі наколінники називають брейсами. Високотехнологічні, зручні, максимально надійні в плані захисту, розраховані на професійних байкерів та гонщиків. Робляться на основі міцної рами з вуглецевого волокна чи авіаційного алюмінію, з масивними шарнірами. Для захисту від зношування встановлюють еластичні частини з термостійкого пластику. Вони легко регулюються тоді, коли треба налаштувати наколінники на нозі.
Професійні моделі не лише захищають, а і знімають зайве навантаження та напругу із суглобів. Запобігають перерозтяженню та іншим травмам. Окрім коліна, фіксуються також на стегнах. Продаються по одному, поділяються на праві й ліві.
Як правильно вибрати
Щоб купити наколінники для мотоцикла, звертайте увагу на такі чинники, як:- розмір. Виріб має щільно прилягати, не рухатися й не тиснути;
- довжина. Залежить від розміру взуття;
- фіксація. Вона буде щільною, якщо наколінники матимуть не менше ніж 4 лямки;
- наявність вентиляції для комфортної їзди влітку;
- захисні пластини на згинах. Точно повторюють природні рухи ноги.
Носити наколінники можна під штанами або зверху них. Найзручнішим та безпечним є перший спосіб.