Сезон триває з травня до жовтня, у виняткових випадках – трохи довше. Решту часу транспорт відпочиває, причому його не можна просто взяти та загнати в гараж, залишивши там більш ніж на пів року. Зимівка мотоцикла вимагає дотримання ряду правил, які допоможуть у новому сезоні отримати абсолютно готовий до експлуатації байк.

Теплий або холодний гараж

Зберігання мотоцикла може здійснюватися у теплому чи холодному гаражі. Перший варіант, звичайно ж, кращий, адже це попередить вплив низьких температур та вологості. Все, що потрібно зробити з мотоциклом, якщо у вас теплий гараж, — це помити його, нанести силіконове мастило, щоб запобігти утворенню іржі, обернути вихлопну трубу тканиною і закрити її заглушкою. Після цього накрити. Але лише за умови, що у гаражі гарна вентиляція.

За якої температури зберігати мотоцикл взимку? Звичайно, ідеальний варіант — при +20, в гаражі, що добре вентилюється, проте більшості мотоциклістів це недоступно. У більшості власників мотоцикла є тільки холодний гараж або навіс без стін, а то й зовсім доводиться ставити свій транспорт просто неба. Тому саме в тому, як підготувати мотоцикл до зимового зберігання в холодному гаражі ми сьогодні й розберемося.

Консервація мотоцикла: детально про всі етапи

Консервацією називається ізоляція мотоцикла від потенційно небезпечних дій. У тому числі прагнення господаря спонтанно, під час відлиги, покататися.

Миття – запорука правильного зберігання

Зимове зберігання мотоцикла важливо здійснювати лише після миття транспорту. Причому відвідування автомийки – далеко не найкраще рішення. Річ у тім, що бруд, звичайно, піде, але ось шкоди буде більше, ніж користі. Головне, не мити ланцюг, підшипники, радіатор та компоненти електросистеми.

Щоб не ризикувати, краще все ж таки зайнятися миттям в домашніх умовах. Вам потрібна буде губка чи тканина, якщо є сильні забруднення – щітка. Особливу увагу слід приділити ланцюгу, його потрібно ретельно промити та знежирити після активного мотосезону. Обов'язково просушуйте всі поверхні та покривайте шаром силікону або воску – вони захищають елементи від корозії.

Після цих дій слід продути всі електричні роз'єми та з'єднання. Це позбавить їх від накопиченого за сезон пилу, допоможе запобігти замиканню.

Колеса, гумові компоненти та ланцюг

Подбати про колеса під час зимового зберігання дуже важливо. Річ у тому, що весь час, поки мотоцикл стоїть, він зберігає однакове положення. Подібне навантаження загрожує появою плоских плям і нерівномірним зносом. Це скорочує термін служби шин. Враховуйте такі моменти:

  • зберігайте байк так, щоб колеса не торкалися землі/підлоги. Це виключить їхнє сплющення під вагою транспорту;
  • катайте мотоцикл по поверхні вперед-назад кожні кілька днів. Так знос буде рівномірнішим;
  • підтримуйте стабільну температуру, навіть якщо вона негативна – розширення та звуження краще уникати;
  • постеліть під колеса килимок або покладіть лист фанери, особливо якщо транспорт стоїть на голій землі або ж на бетонній підлозі.

На фінальному етапі слід максимально ретельно змастити гумові частини, у тому числі шини силіконовим мастилом. Причому треба купувати якісні, перевірені засоби.

Подбати треба і про ланцюг. Його  необхідно після ретельного очищення покрити спеціальним мастилом. Також на ньому краще не економити, адже це надалі може спричинити досить неприємні наслідки.

Технічне обслуговування

Крім консервації, необхідно провести щорічне та необхідне перед зимою технічне обслуговування. Підготовка мотоцикла до зимового зберігання полягає в наступному:

  • заміна мастила. Більшість власників мотоциклів схиляються до того, що його краще міняти саме після закінчення і сезону, хоча є й такі, хто готовий чекати до весни. Заміна перед зимою – це захист від тривалого контакту із небажаними речовинами. Також відразу слід поставити новий масляний фільтр;
  • свічки та циліндри. Викрутіть свічки та перевірте їх стан, у кожне гніздо капніть по 5 кубиків свіжої оливи, після чого вкрутіть назад;
  • заглушки. Закрийте вихлопну трубу, щоб уникнути потрапляння всередину вологи.

Крім того, слід змастити всі хромовані деталі мастилом, а ще краще спеціальним консервантом. Перед тим, як ставити заглушки, слід залити повний бак бензину, завести двигун і добре прогріти його. Це дозволить обробити металеві стінки, що захистить їх від корозії. Також зазначимо, що бак краще повністю заповнити бензином, що дозволить захистити його від корозії. Плюс це допоможе запобігти утворенню конденсату, адже йому просто нема де з'явитися.

Рекомендуємо зняти акумулятор, якщо мотоцикл стоятиме в гаражі, що не опалюється. Також слід АКБ регулярно заряджати протягом зимівлі – кожні кілька тижнів.