1. Заміна мастила – це важливий етап обслуговування мотоцикла, який необхідно здійснювати регулярно. Це стане запорукою тривалої та безперебійної роботи вашого байка протягом усього періоду експлуатації. У новачків, а іноді й у мотоциклістів із досвідом, виникає низка питань, на які ми сьогодні дамо відповіді.

Великі істини: це потрібно знати всім

Заміна мастила у двигуні – це завдання, яке потрібно виконувати регулярно та правильно. Наступні моменти слід запам'ятати:

  • не можна змішувати моторні мастила різних виробників. У них найчастіше відрізняються склад і консистенція;
  • доливання не дає необхідного ефекту і до заміни не дорівнює. Все, що зробите, — це додасте мастила, не більше;
  • якщо забули, яке мастило використовували, доведеться промивати двигун, перш ніж заливати нову;
  • змінюючи напівсинтетику на синтетику, промивати двигун необов'язково.

Заміна мастила для мотоцикла — дуже важливий етап, адже саме воно змащує поверхні деталей та вузлів, захищає двигун від вологи, а отже, і попереджає корозію. Також попереджає перегрів деталей під час роботи та очищає мотор від різного роду частинок, що потрапляють до нього ззовні.

Частота заміни мастила: як зрозуміти, що час це зробити

Ви напевно замислюєтеся над тим, як часто змінюють мастило у двигуні. На це впливає кілька чинників. Насамперед умови експлуатації, стиль їзди. З іншого боку, є певні нормативні терміни. Так, через 300 км у новому мотоциклі потрібно змінити мастило. Далі через 1000 км, а потім через 1500-2000 км – для спортивних байків та 4000-5000 – для звичайних.

На те, що настав час залити інше мастило, вкажуть і деякі інші фактори. В тому, як часто міняти мастило у двигуні, допоможе розібратися щуп. Якщо побачили на ньому в'язку чорну субстанцію, та ще й мінімальний рівень, то заміна потрібна буквально відразу ж. Цей простий спосіб вважається найефективнішим.

Інструменти та розхідники для заміни

Через скільки міняти мастило у двигуні, ми вже розібралися, тепер річ за самим процесом. Отже, спочатку потрібно підготувати нове мастило, бажано купувати із переліку рекомендованих виробником. Також потрібні:

  • присадки для промивання;
  • новий масляний фільтр;
  • знімач фільтра або інший інструмент, який підійде для подібного завдання.

Для початку ознайомтеся з інструкцією для промивання, після чого потрібно відкрити кришку для заливки, вона, як правило, розміщена праворуч від двигуна, і почати її відгвинчувати. Зверніть увагу, є кілька способів промити двигун. При першому зливається мастило, і після цього заливається рідина з присадками. Найчастіше потрібно запустити двигун на 5-10 хвилин. Другий метод — заливається промивання прямо в бачок з мастилом на 10-15 хвилин, потім все зливається. Який саме вибрати, залежить від промивки, що використовується.

Наступні дії такі:

  1. Зняти пластикові накладки, якщо вони є.
  2. Знайти зливний болт, він, як правило, розміщений у нижній частині кратера. Його потрібно відкручувати проти годинникової стрілки. Для цього вам знадобиться відповідний інструмент.
  3. Коли болт вже майже повністю викручений, потрібно підставити місткість, у яку будете зливати відпрацьоване мастило. На землю його не можна виливати, потрібно зібрати саме в резервуар і потім здати на перероблення чи утилізувати в інший спосіб. Зверніть увагу, якщо промивка у вас та, яку потрібно заливати в порожній двигун, то спочатку зливаєте мастило, потім заливаєте рідину, запускаєте мотор і далі спускаєте її. Якщо ж використовуєте другий спосіб промивання, то зливається все за один раз. Зауважимо, що мастило витікає досить довго, трохи прискорити це можна нахиляючи мотоцикл з боку на бік.
  4. Зняття масляного фільтра. Якщо він внутрішній, спочатку потрібно скрутити кришку захисту, далі витягти фільтр, використовуючи знімач. Для елементів зовнішнього типу, які представлені у вигляді барильця, його слід відкручувати проти годинникової стрілки із застосуванням знімача або торцевої викрутки.
  5. Дочекатися, поки стече мастило, що залишилося.
  6. Поставити новий фільтр, попередньо заливши в нього 50-100 мл нового мастила.
  7. Закрутити болт, через який зливали мастило.
  8. Залити мастило до необхідного рівня і закрутити горловину, завести двигун. Зверніть увагу, рівень мастила має бути правильним. Недостатній обсяг може призвести до заклинювання або прискореного зношування. Якщо ж мастила виявиться дуже багато, то цілком можливе видавлювання сальників. Заливати потрібно до позначки, яка трохи нижча за максимальний рівень. Для відстеження у вас є спеціальне віконце або щуп.

На цьому заміна мастила завершена. Якщо все зробили правильно, то наступні кілька тисяч кілометрів ваш байк працюватиме чудово. Зауважимо, навіть якщо їздите не дуже часто, міняти мастило потрібно регулярно. Річ у тім, що навіть найякісніше масло втрачає до 50% своїх вихідних властивостей уже за рік.