Мотоподорож – це завжди цікаво. Саме про таку захопливу пригоду, яка стала легендарною і потрапила до Книги рекордів Гіннеса, сьогодні й розповімо. Спершу кілька фактів. Протяжність поїздки мотоцикліста-рекордсмена Еміліо Скотто з Буенос-Айреса – 735 000 км. Ми впевнені, що вам цікаво.

Основна інформація про мотоподорож

Отже, найдовшу мотоподорож здійснив аргентинець Еміліо Скотто. Народився майбутній легендарний мотоцикліст у 1956 році, працював у фармацевтичній компанії – їздив торговими точками та пропонував продукцію. А 1985 р. вирішив присвятити себе подорожам. Причому так захопився, що проїхав 735 тисяч кілометрів, встиг відвідати 279 країн. На все це знадобилося понад 10 років. У дорозі Скотто перебував із 17.01.1985 до 2.04.1995 року. Йому довелося змінити 13 паспортів, залити в бак мотоцикла 47 000 л бензину та 1 300 л мастила. А ще зробив заміну:

  • 86 коліс;
  • 12 акумуляторів;
  • 9 сидушок;
  • 1 двигун.

Для своєї легендарної мотоподорожі аргентинець використав 5-річний Honda Gold Wing Interstate. Стартував наш герой із 300 доларами в кишені, абсолютно без досвіду тривалих поїздок. До цього чоловік не залишав межі країни жодного разу.

Захоплива мотоподорож: веселі, складні та цікаві ситуації

Подорож на мотоциклі виявилася далеко не легкою, і це цілком зрозуміло. Ще на старті довелося побачити громадянський конфлікт у Нікарагуа, а в Кувейт Еміліо потрапив перед вторгненням військ Іраку. Було чимало небезпек в Африці, особливо в Бурунді, Камеруні, Чаді. Тут мандрівника взагалі затримувала поліція, адже вирішили, що він шпигун. У Зімбабве звинуватили у підробці паспорта. Ще Скотто побував у Ліберії під час розпалу чергового воєнного конфлікту. Щоб зберегти своє життя, довелося переховуватись у посольстві Монровії.

Також було чимало проблем для того, щоб відвідати окремі частини земної кулі. Наприклад, до Північної Кореї мотомандрівника просто не пустили. Єдине місце, де зміг побувати – демілітаризована зона між Північною та Південною Кореєю.

Певні складнощі виникли з відвідуванням Китаю. На той момент влада встановила ціну проїзду в 70 000 доларів. Звісно, таких грошей у мандрівника не було. Рішення прийшло цілком логічне – своїх не кидають, тож за Еміліо замовив слово Мотоциклетний клуб Пекіна.

Цікаво, що на початку Скотто стартував у мотоподорож саме для себе. Але вже через рік про нього знали практично в усьому світі. Так, у 1986 р. він довго перебував у Нью-Йорку. Щоб продовжити шлях, були потрібні гроші. Тут не залишилися осторонь шанувальники Еміліо, яких вже було чимало, вони зібрали потрібну суму.

Цікаві люди, спонсори та доленосне знайомство

Під час подорожі Скотто зіткнувся із добротою незнайомців, яка його вразила. Одна з найбільш пам'ятних подій відбулася в Гондурасі: 2 простих селян прийшли на допомогу, коли посеред пустки спустила шина. Люди допомогли йому так просто.

До мандрівника прийшла популярність. Йому пощастило познайомитися та поспілкуватися з дуже цікавими людьми. Наприклад, він став «посильним», передавши повідомлення самому папі римському Івану Павлу II. А ще особисто спілкувався з лідером Лівії Муаммаром Каддафі, який став "спонсором" Скотто, давши 300 доларів для того, щоб його подорож продовжилася в Африці. Вже пізніше, коли пригода завдовжки 10 років завершувалася, в аргентинця були такі імениті помічники, як Pepsi, Agip, Metzeler.

За більш ніж десятирічний період Скотто  познайомився з багатьма людьми, побачив ще більше цікавого, побував у небезпечних ситуаціях, які загрожували здоров'ю та життю. Крім того, у цій мотоподорожі трапилася одна доленосна зустріч: він познайомився зі своєю майбутньою дружиною. Сталося це у 1991 році, тоді ж вінчався з нею в Індії. Далі пригода була не самотньою, а парною.

Книга з мотивів мотоподорожі

Така пригода, яка стала легендарною і досі займає в Книзі рекордів Гіннеса першу позицію серед мотоподорожей, не могла бути не викладена у письмовій формі. Розповісти справді є про що. Свої спогади створював сам Еміліо Скотт. Вийшла книга у 2007 році (224 сторінки), тут містяться ілюстрації автора, фото, зроблені в дорозі.